رونالدو بطری نوشابه را کنار گذاشت، کوکاکولا چهار میلیارد دلار ضرر کرد

شرکت کوکاکولا: «همه سلیقه‌ها و ذائقه‌های متفاوت حق انتخاب نوشیدنی خود را دارند»

اقدام کریستیانو رونالدو در کنار گذاشتن بطری‌های نوشابه و توصیه برای نوشیدن آب، ضرر چهار میلیاردی شرکت کوکاکولا را در پی داشته است. از سوی دیگر شرکت کوکاکولا اعلام کرده است که هر کس اختیار دارد نوشیدنی موردعلاقه خود را انتخاب کند.

کریستیانو رونالدو، ستاره تیم ملی پرتغال، که پیش از دیدار با تیم ملی مجارستان در دور نخست مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ در نشستی خبری حضور داشت، هنگامی که دو بطری نوشابه مقابل خود دید، در حرکتی جنجالی آن‌ها را کنار گذاشت و با نگه داشتن بطری آب، به مردم توصیه کرد: «آب بنوشید.»

این اقدام او ضرر چهار میلیارد دلاری شرکت کوکاکولا را در پی داشته است به طوری‌ که در کمتر از یک روز اعلام شد سهام این شرکت ۱.۶ درصد کاهش یافته و از ۲۴۲ میلیارد دلار به ۲۳۸ میلیارد دلار رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش گاردین، حرکت ستاره فوتبال پرتغال که در کاهش سهام شرکت کوکاکولا و رشد منفی آن تاثیر داشت، با واکنش شرکت کوکاکولا که یکی از حامیان مالی یورو ۲۰۲۰ نیز به شمار می‌رود، روبه‌رو شده است. این شرکت پس از اقدام جنجالی رونالدو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همه سلیقه‌ها و ذائقه‌های متفاوت حق انتخاب نوشیدنی خود را دارند.»

در همین زمینه سخنگوی یورو ۲۰۲۰ نیز گفته است: «هنگام ورود بازیکنان به نشست‌های خبری از آن‌ها هم با کوکاکولا و هم با بطری آب پذیرایی می‌شود و هرکسی می‌تواند نوشیدنی موردعلاقه خود را انتخاب کند.»

ستاره فوتبال پرتغال پیش از این هم بارها گفته بود که طرفدار رژیم غذایی سالم است و از نوشیدنی‌های گازدار پرهیز می‌کند.

کریستیانو رونالدو، بازیکن ۳۶ ساله تیم ملی پرتغال، در دیدار با مجارستان در بازی‌های یورور۲۰۲۰ دو گل زد و فاصله خود را تا شکستن رکورد علی دایی به سه گل رساند. هم‌اکنون علی دایی با ۱۰۹ گل ملی، صاحب عنوان آقای گل جهان است.

بیشتر از فوتبال